DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Monday, September 11, 2006

KEHILANGAN

Jumaat lepas 8/8/06... lebih kurang jam 9.30 pagi aku..ida dan sal ke TH Bangi untuk urusan peribadi di sana..kemudian aku singgah di PKNS Bangi bayar duit penyelenggaraan rumah sewaku.... Lebih kurang jam 11.50 kami sampai kat ofis...
Tak lama kemudian..anak-anak sampai..berjalan kaki dari sekolah ke ofis...2 minit perjalanan.....laluan tikus ler..... Lepas tu..aku cari kunci motor yang aku tinggal kat atas meja..dah HILANG.... adus..dahlah kat situ tergantung road tax motor..kunci rumah..kunci ofis..... nak bagi comfirm..telefon pulak TH dan PKNS Bangi..tak ader jugak..Tapi memang sah aku tak bawak!!!!!... saja nak sedapkan hati.....
Akhirnya balik rumah Ida hantar..... bersama anak-anak..lepas tu ambil kunci pendua... Masalah timbul..roadtax motor..adus.....
So Selasa ni Abang janji nak buat balik.... Sebab Isnin aku kena buat report polis dulu........ Apa nak buat........
Doa aku siang malam sepanjang 3 hari 2 malam kehilangan.... kiranya ada ORANG yang cuba sabotaj aku...aku doakan moga ALLAH tunjukkanlah petunjuk kepada orang itu....... secepat mungkin...... kerana DOA orang yang terinaya dah tentu dikabul ALLAH... Amin.....
Aku rasa aku tak pernah niaya orang..mahupun kawan-kawan pejabat..tak pernah cari gaduh atau dengki khianat...tapi kalau orang nak khianat atau dengki hati dengan aku..aku tak tau lah.... Sembahyang hajat dari Abah dan Mak ku ucapkan ribuan terima kasih.... pertolongan kengkawan yang baik semasa aku susah Ida..Farah..Sal..... kan ku kenang hingga ke liang lahat.... Tak apalah.... aku tak akan berdendam..cuma aku berdoa..moga dia diberi petunjuk dan hidayah........Betul kata ABANG... aku terlalu baik dengan orang....... membantu orang hingga diri sendiri susah....... Kini aku kena belajar berubah sikap..kena pentingkan diri sendiri..jaga hati sendiri dulu.... entahlah boleh ker.........susah nak ubah sebab dah sebati........

No comments: