DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Sunday, November 5, 2006

PENYAMPAIAN SIJIL ABANG










Hari ini sekolah tadika Abang buat Hari Penyampaian SIJIL untuk Tadika Tahun 6..... buat kat Dewan Orang Ramai MPSJ Seri Serdang..... Abang masuk berlakun....... jadi tukang tangkap pencuri...lawak betul..si nakal....tuh..... Tapi alhamdulillah...sembahyang 5 waktu dia dah boleh buat sendiri...... syukur... dah dia dapat no. 10 dalam kelas..jadilah...... nakal dan malas sikit..nak belajar ..risau aku dibuatnya....
Lakunannya berkisarkan seorang alim yang tinggal bersama seorang ibu tua..pergi ke Mekah menunaikan haji tanpa izin dari ibunya..Dalam perjalanan ke Mekah..dia singgah di sebuah masjid untuk bersembahyang dan tak semena-mena dituduh pencuri oleh orang kampung..... dan ditangkap serta di adili..dipotong kaki dan tangan dan dihantar pulang ke rumahnya....... Abang tukang jerit..pencuri..pencuri.... dan tukang pikul si cacat ni balik ke rumah..lawak sungguh dia pikul berdua ngan kawan..dek kerana berat...... terhempas budak tu jatuh tergolek ketiga-tiganya.......kelakau sungguh!!!!!

No comments: