DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."

Search This Blog

Thursday, July 26, 2007

SARAWAK DAN WEEDING FARA@DIL

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Jam 4 pagi aku dah bangun.... siap semua hal rumah tangga sebelum bertolak ke Sarawak.... sambil kejutkan anak-anak..... bersiap... Jam 5.00 Adikku Noni menghantar kami sekeluarga ke LCCT..... 7.10 tepat... flight bergerak menuju ke destinasi... Tepat jam 8.55 kami sampai di Lapangan terbang Kuching. Ambil teksi..... nama pemandu teksi tu Mr. Sidhu John... bebangsa Dayak..bagus orangnya. Terus hantar kami ke hotel.. Holiday Inn.... nak check in terlalu awal.. so letak barang..dan Uncle Sidhu terus bawak kami ke SATOK..... jalan-jalan di Pasar Satok... mencari Ikan Terubuk..... aku beli untuk buah tangan keluarga.... kemudian mencari sedikit buah-buah dan makanan untuk makan di hotel nanti. Terus kami menuju ke Kompleks berdekatan... untuk makan tengahari dan menghabiskan masa di sana. Tepat jam 1.30 tengahari kami bertolak ke hotel dan terus check in.

Petang tu anak-anak menghabiskan masa di kolam renang. Jam 5.00 petang kami berjalan ke Water Front.... cuci mata dulu...... kemudian merentas Sungai Sarawak ke Barok Village.... untuk makan malam..dan berkenalan rapat dengan pemiliknya.. Encik Sofian... yang kedainya pernah masuk dalam rancangan 'Jalan-Jalan Cari Makan'.. Ramah dan baik orangnya.

Keesokkannya kami menghabiskan masa berjalan di deretan kedai Waterfont mencari apa-apa yang patut....... Jam 12.00 kami bersiap ke Hilton..untuk menghadiri kenduri kawin si Fara dan Fadhil..... Hampir jam 2.00 selesai acara.. kami balik ke Hotel... dan bersiap berjalan lagi ke Water front... apa lagi..shoping...ler......Angah tinggal untuk jaga adik2 yang tidur kepenatan. Along yang mengikut kami berdua.

Keesokkannya kami deal dengan Uncle Sidhu.... ke Semanggol.. tengul ORANG MONYET.... rezeki anak-anak dapat tenguk dari dekat.... kemudian ke Jong'S Crocodile.... tenguk buaya... dari telur hinggalah moyang buaya...... kemudian ke CAT MUSEUM..... terus ke SATOK.. makan tengahari di Dayang Corner..... makan tengahari di sana dan sempat kami membungkus MEE KOLOK dan LAKSA SARAWAK untuk makan di hotel....... tapi kami semua mengemari mee kolok.... sedap gilors........... Petang tu kami bertiga bersama Angah ke Water Front... Abang teringin sangat dengan Lampu ukiran dari Kalimantan tu... bila tanya yang kecil jer hampir RM240.. so kami terus menyemberang sungai berjumpa Encik Sofian sambil menapau makan malam. Dan Sofian berjanji untuk mengambil abang keesokkannya untuk sama-sama pi beli barang tersebut.

Keesokkannya Abang dijemput menaiki keretanya ke Water Front..... lampu yang paling besar..harganya RM320.... Si Sofian dapat tawar dengan harga RM 180..... alhamdulillah..rezeki kami.....Lebih kurang jam 11.30 abang balik bersama barang-barang yang dia impikan...... Kemudian kami berkemas untuk check out. Kami tinggalkan barang-barang di bilik simpanan dan terus mengambil teksi ke Satok...ke Restoran Dayang Corner untuk makan tengahari di sana. Aku sempat membungkus Mee Kolok untuk bagi mak rasa..... Dan kami menghabiskan masa di Kompleks yang berdekatan untuk ke sekian kalinya.. Jam 4.00 kami bertolak balik ke Hotel.. anak-anak sempat berendam di kolam untuk terakhir kalinya..... Jam 5.00 kami bertolak ke Airport.... bersama barang yang sarat marat.......

Di LCCT..Noni yang setia telah menunggu kami.... Alhamdulillah.... semua gembira...... dan terima kasih mak uda kerana banyak membantu kami sekeluarga........ Dan terima kasih Sofian..jasamu tetap kami kenang hingga akhir hayat..... Kami pasti akan ke sana lagi.... kerana ada misi yang belum selesai!!!!!!!!!!