DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Thursday, December 27, 2007

ABANG ADIB BERSUNAT






Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Pagi Sabtu 6 Disember ... bangun saja dari tidur..Aku lihat si Adik matanya merah dan bertahi..... Aku terus bawa ke klinik.. si Abang pun nak mengikut jugak... Di klinik ada 5 orang peserta yang menunggu untuk 'disembelih'.... Si abang melihat dengan perasaan teruja... Masuk saja ke bilik doktor.... si adik terus di rawat oleh Dr. Tengku.. belum sempat adik selesai di check matanya.. si abang dah tanya ngan dr.... "Dr... abang nak sunat boleh tak"... kami memang dan mesra dengan dr tengku.... tekezut jugat orang tua tu.. dia tanya.... mai sini.. dr..nak nenguk burung...oooo boleh...datang balik kul 12.30 nanti.. kamu no.last...

Balik kelam kabut aku menelefon ayahnya.. tak dapat pulak nak balik.. so tok jin dan mak uda tolong hantar.... Abah suruh dia mandi...biar lama sikit.... Dalam bersiap tu... si ayahpun sampai....... Ke klinik ... dalam jam 1.45 abang pun dah jadi budak besar...... langsung tak nangis dan perasaan takut.....

Aku pantangkan makan minumnya.... melasak jugak.... pandai bubuh tisu kat benda tu bagi lembut supaya senang nak tanggal alat tara klamp tu.... Empat hari kemudian..alat tu ditanggalkan kat klinik yang sama.... Sakit sampai menangis si abang..kesian aku nenguk... So berpantang balik..... dua minggu... alhamdulilah beransur baik......

Dah besar anak aku.... berani sungguh..tak sangka aku... baru darjah satu.... tapi nakalnya... tuhan saja yang tahu.......

No comments: