DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Monday, May 5, 2008

FIRST ANNIVESARRY DI PEJABAT BARU

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Hari ini 5 Mei 2008 genap setahun aku di sini membuat kerja-kerja kewangan... Alhamdulillah... aku berasa syukur ke hadrat Allah..... bersama kengkawan seangkatan.... setakat gitu-gitu biasalah... Aku jenis bukan kacau orang dan tak pandai cari gaduh ... so aku tak ambil pot dengan benda yang remeh temeh ni..... so aku rasa aku o.k... tak membawa apa-apa masalah di sini.... syukur.......

Di tempat lama... lebih kurang 2 bulan aku meninggalkannya.. tempat itu telah berjaya mendapat tempat Institut yang pertama mendapat ISO.. so kekalkanlah sikap yang baik supaya menjadi tauladan.... dan sisa-sisa kerjaku di Unit ISO disambung oleh orang baru......
Di sini... tempat baruku.. masih separuh jalan lagi untuk mencapai tahap ISO yang seperti dikehendaki....... so ini adalah bulan kedua untuk kami buat OT bagi menyiapkan sistem failing yang terbaik di sini......... Alhamdulillah dah berjaya sepenuhnya sistem failing ini mulai hari ini.... moga dapat diteruskan tanpa ada menimbulkan sebarang masalah.... biasalah sistem baru... cara baru.. pasti ada komplen sana sini.... kerana mungkin terasa berat nak mempraktiknya untuk pertama kali... so lama-lama nanti biasalah......
3 Mei yang lalu..... Aku sibuk dengan OT... si Idris anak buah abang... anak Kak Tuah bertunang... kami sekeluarga tidak dapat menghadirinya..... Tak apalah... insyaallah kendurinya nanti adalah masa untuk ke sana...

No comments: