DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Monday, March 30, 2009

CERITA BULAN MAC 2009











Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Semua o.k setakat ni..... Aku macam biasa....Isnin hingga Jumaat... aktiviti tak berubah.... 6.00 pagi bangun... semua anak2 turut bangun..bersiap ke sekolah kecuali adik..... 6.50 gerak menuju ke Serdang.... ramai kengkawan tanya tak jauh ker... dulu duk Serdang kat dekat..dekat ngan sekolah anak..dekat tempat kerja .... tak ada membazir tol dan minyak.... Ya betul..... duk sini pun tetap tak berubah masa bangun dan gerak ke sekolah tetap sama.... Aku bawak kereta dengan kelajuan 100 - 120 km/j..... 7.08 dah sampai tol UPM.... 7.15 sampai sekolah anak-anak.... terus hantar adik dan along kat rumah mah... siapkan adik ke Tadika.... dan amik motor aku terus ke tempat kerja.. Kereta aku tinggal rumah mak... Guna motor senang nak keluar amik anak2 dari sekolah nanti.... BEZANYA... duk rumah lama sesak...sesangat... nak kuar kereta dari rumah sendiripun asik ke block dengan kereta jiran...... suasana tak best dah.... persekitaran sempit dan sesak..... hari cuti bosan....... Duk sini... suasana baru.... tak sesak... aman damai suasana...... walaupun terpaksa kuar duit poket untuk tol dan minyak... tapi rasanya berbaloi untuk semua itu!!!!!!!








No comments: