DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Thursday, April 30, 2009

CERITA BULAN APRIL 2009






Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

20 April Abang genap 45 tahun.... Aku tenguk sejak dia bawak Limo ni... appy jer.. ya la.. senang.. tak kena arahan orang..kerja sendiri..rajin..banyak la trip.... banyak lah pitih.. malas.. gigit jari.. senang nak solat.... tak mewah tapi senang la... anak2 pun happy.... Semua hal urusan rumah tangga atas tangan aku..... Tengahari Sabtu... time dia rehat... kami sekeluarga akan keluar jalan-jalan...... itupun selepas anak2 balik dari tusyen....

28 April Angah ke Ulu Bendul.. camping dengan rakan sekolah......




Oh ya.. lupa... Fatin dan Izzaty dah start tusyen dengan Cikgu Ramli di Flat Seri Mawar dari bulan Mac ari tu... Sabtu 10.30 - 12.30 tengahari.... Ahad..... 2.30 - 4.30 petang....... So aktiviti aku sepanjang minggu memang penuh... dan time tu jugak Abang dan adik akan kena tusyen dengan aku...... sambil menunggu masa untuk jemput kakak2 .... si adik ni aku bancuh cukup2........ Yang selalu ngelat sapa lagi..... si Tongkol ler.... Ibu... adik buat dua jer ... (maksudnyer 2 helai).... adik nak main basikal....... Sekarang ni basikal si Abang dah putus pulak rantai.... Aku malas nak repair dah.... Dua bulan lepas kopak aku RM 100 tukar tayar ler.... pengayuhnyer ler..brek ler..... Tunggu ada masa repair basikal si Angah.. biar abang guna..... basikal dia aku nak jual kat cina suratkhabar yang selalu lau pagi mnggu tu........Lapang sikit laman rumah.............




Emmmmmmmm... dah tenguk EXORA..... wah cantik sungguh kalau AZURA bawak EZORA......!!!!!!!! Aku memang tengah berangan mat jenin...... tapi tak boleh sekarang.... Mungkin kalau ada rezeki awal tahun depan... kalau tak pakai jer ler.. Wira aku tu... sayang jugak nak tolak... tapi harga makin kurang... takut makin lama nanti minta duit untuk repair pulak... Tu la kenderaan aku nak pi kerja dan hantar anak sekolah...... Tengah pikir-pikir..... timbang tara dulu..... so... keputusannya... FEBRUARI 2010!!!!!!! SABAR MENANTI!!!!...PYRATE BROWN



No comments: