DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Friday, August 31, 2007

MINGGU SAKIT

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....


Minggu ni aku sudah kembali sihat sedikit... cuma masih rasa letih lagi.. hampir 5 kg berat aku turun..deman yang sangat teruk....... dari Jumaat 24 Ogos.. aku dah tumbang tak bangun-bangun dengan tak makan dan tak lalu minum.... tu yang badan jadi kurang air....... Abang...mak ..abah dan adik beradikku risau tenguk aku melepek tak bangun.... memacam makanan yang mak masak..tapi tetap tak leh masuk.... nasib baik aku duduk berdepan dengan rumah mak..... senang sakit pening... mak ada untuk tolong aku tengukkan anak.......dan jaga makan minum menantu kesayangan dia...

Tak tau lah kalau aku pindah jauh esok...... Tu sebab kasih sayangku pada mak dan abah tak bertepi.... dan Abangpun kini lebih sayang mak abah dari mak sendiri...kerana katanya" Kasih mak dan abah awak tak terbanding dengan kasih sayang mak bapak saya"......... Aku harap anak-anakku tak cakap begitu pada menantu aku nanti..........!!!!

Aku MC hingga 30 Ogos... Aku jarang sakit..tapi kalau sakit..memang teruk giler.... Tahun lepas aku sihat walafiat... sehari pun tak MC.... Tahun ni.. bulan ini aku dah mula start MC.... harap lepas ni aku sihat ..... jangan sakit....... tak selesa...... Dan waktu aku sakit... baru ku sedar betapa berharganya kesihatan kita ini.......Aku sekarang kena peluk diri aku setiap hari..kena ucap..Aku sayangggggggggg diri aku dan peluk kuat-kuat!!... sebelum Abang peluk aku dan ucap sayang kat aku setiap pagi..he..he..he!!!!­!!!

No comments: