DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Sunday, September 9, 2007

ALONG BALIK DARI LANGKAWI

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Pagi 8 September 2007... aku dapat berita dari mak ...Mak Chik Ani atau sekarang ni aku panggil kak ani..(sudah tukar ka)... kira kawan mak aku kerja.... ataupun jiran setaman kami..... meninggal dalam usia 51 tahun... rupanya dia ada sakit jantung..darah tinggi dan sebagainya.....Aku pernah berkursus BTN di Kuala Lipis pada 2004 bersama dia...... yang kelakaunya... time aku pergi tu..ramai pulak mak chik2.. kawan sekerja atau kenalan mak.... yang sama sekursus dengan aku.... Jadi tak kan nak panggil mak chik..walau dari kecik aku dah kenal..terpaksa la tukar ..panggil akak itu..akak ini...... Dan ada yang tak pandai membaca sangat..so time last tu ada peperiksaan.... kenegaraan pulak tu..... aku dah siap..bulatkan soalan kat kertas peperiksaan tu dan tukar kan lah sesama dia orang.... tolong memakchik tu semua... kecian lah kat dia orang... sampai la..ni dia orang ingat jasa aku.... ha..ha... kalau ingat memang lawak...... yang muda2..adalah dua tiga kerat.... yang lain semua baya mak aku....... dah nak pencen.... join pulak dengan klik bomba seluruh kelantan....... dan lain-lain kementerian..... masuk hutan keluar hutan.... tapi bagus..brader bomba ni.... jadi penyelamat kita orang kat dalam hutan......teringat kat mereka semua.. apa khabar agaknya......
Tapi balik dari kursus... aku sedar betapa pentingnya semangat cinta kan negara!!! MERDEKA!!!!!!!!!!

Malam lebih kurang jam 11.50 Along call..dah sampai SKS.... Ayah pi ambil..... sihat dan selamat anak ibu..... Pandai pulak tu.. belikan coklat untuk adik2.... kain batik untuk Tok Chah..... tak beli untuk ibu sebab ibukan tak pandai pakai kain batik!!!!!!!.. katanya.... Belikan aku key chain dan pelekat freezer.... Aku memang minat kumpul key chain..pelekat freezer...mug...sipu­t dan kerangan laut.... Pandai juga anak aku ambil hati aku......
Sempat dia melawat muzeum ikan laut tu..... dapat jumpa orang tertinggi di dunia...... seronok katanya... entah bila aku aka sampai ke sana!!!!!!

No comments: