DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Saturday, March 1, 2008

AIR MATA SEORANG IBU



Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....





Ini bos pertama sekali masa aku masuk kerja!!! sebelah tu bos aku yang sekarang




Tempohari 28 Februari aku bertugas menjaga gerai ofis di dewan sempena Pesta Pendidikan.... dari jam 2.00 hingga jam 5.00 petang. Tak ku sangka geraiku bertentangan dengan gerai kak minah......kebetulan time tu time perasmian....
Selesai VC melawat gerai kami.. aku mengambil kesempatan berbual dengan kak minah.... Rupanya semalam genap 40 hari Along pergi.... Berjuraian air matanya menceritakan kesedihan hati.... Teringat katanya... kalau di pagi hari.. sibuk dia memasak bekalan along untuk ke tempat kerja..... keletah anaknya yang manja..taat pada ibu bapa... baik..lembut dan penyayang dan tak tinggal solat.....


Ku lihat kurus dan cengkung kak minah..... Air mata ku pun tak henti mengalir........ Ku kenal kak minah dan keluarga sejak dari aku mula masuk kerja lagi.. masih anak dara lagi..... Dialah guruku yang mengajar aku selok belok kerja...... bagai kakak yang tak pernah jemu memberi tunjuk ajar.... hinggalah kini...... Sabarlah kak..... hanya itu yang mampu ku sebut.........

No comments: