DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Thursday, May 21, 2009

SALAH AKU KER

*I awake all filled with you... YOUR image allow my seases no rest............*


20 Mei

Dia : Hello.... yang... abang kat Puchong... nanti nak singgah rumah kejab.. makan..solat dan mandi..
Aku : Ok.. dah siap masak dah...
Dia : Ok..bye..
Aku : Bye.. hati2

Tak sampai 1/2 jam.. tiba-tiba...Assalamualaikum....
Aku :.. W'salam..
Jiran : Kak.... nak mintak isi form AJK Penduduk...
Aku : Ok.. boleh.. (sambil ambil borang dan isi....)
Jiran : T. kasih kak....

Dalam pada tu DIA pun sampai..... dan berbual dengan JIRAN.. Aku masuk.... menyiapkan hidangan...

Dia : Abang lapar.. nak makan..
AKU : Dah siap... makanlah... sambil meneman DIA makan...
Dia : Abang nak cepat... terserempak pulak dengan JIRAN... dah ambil masa 1/2 jam kat situ...
AKU : Borak pasal apa..
DIA : Pasal Pengawal Keselamatan.... tak kan nak berkawal jer.... larat ker.. kalau amik Pengawal Keselamatan kan senang.. kutip yuran bulanan sorang sikit....
AKU : Dah dia orang tengah sanggup... biarlah...
DIA : Jangan harap kan abang... sudahlah.... nanti kata abang tak nak join pulak.. keje abang tak tentu masa.. bukan boleh join pun... kalau tak ... tak terbayar ler sewa limo ni.....
AKU : Dia orang paham.. apa abang nak kisah..... saya dah libat diri jadi AJK.. ok la tu...
DIA : Tak la... abang lalu kat simpang tadi.. cam pandang semacam jer....
AKU : Perasaan abang kut.. tak ada lah....
DIA : Awak ni..... (dengan tetiba naik angin).... terus tinggalkan nasi yang dia makan separuh.... Menjawab pulak abang cakap..... Malaslah nak makan...
AKU : ... (Dalam hati apa hal pulak ni..)... Terus naik atas... tutup lampu dan tidur....
DIA :... Blah terus sambung kerja...

21 Mei

Seharian DIA tidak menelefon aku tanya khabar aku dan anak2 yang selama ini dia akan call lebih dari 5 x.....

7.45... Aku call.... 5 x tak berangkat.... kali ke 6 dia angkat...

DIA : HA!!!! apa hal...
AKU : Aik.... nak call tanya khabarpun tak leh ker...
DIA :...klik...
AKU : Ada ubi ada batas....
DIA : x balik malam tu.... ni dah perkara biasa... time mood baik atau tidak.. sebab kerja dia gitu... Aku tak heran sangat....

22 Mei

9.23 pagi.. Aku di Pejabat....Telefon berbunyi.... "Z88888... ada call for you...."

AKU : Hello...
DIA : A'kum... apa khabar ... dengan suara yang menggoda..
AKU : ..klik..... dengan niat BALAS DENDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SALAH AKU KER................................ selalu terjadi perkara begini.... Dan aku yang sentiasa beralah... TAPI KALI NI AKU NAK RAJUK PANJANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sebab AKU dan penat BERALAH!!!!!!!!!!! Tapi AKU TETAP AKU... susah nak marah DIA lama2.....

Tengahari lepas tugas aku amik anak2..... Hari ni kan hari Jumaat.. so aku gi jumpa tukang urut aku.. berurut badan..... segar rasanyer..... Kemudian aku bawak Angah.. ke saloon....... gunting rambut aku dan Angah.... facial muka...... sajer.... liburkan hati...

Tengahari masuk ofis balik... jam 3.05... DIA call...

DIA : Hello... A'kum...
AKU : W'salam..
DIA : Marah lagi ker.....
AKU : Tak.....
DIA : Abang rindu... malam ni tunggu abang tau.....
AKU : Uh..... dasar JAWE!!!!
DIA.... HA..ha...ha... o.k bye
AKU : Bye...

No comments: