DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Tuesday, August 29, 2006

HASIL CEMERLANG





Hari ini aku naik pentas.... setelah berkhidmat 16 tahun dalam perkhidmatan UPM.... aku dianugerah Staf Cemerlang 2005... alhamdulillah.... dengan 4 orang pengarah... Prof. Kamil..Dr. Elias Saion, Prof Abu Bakar Salleh dan sekarang.. Dr. Tengku Aizan.... di tangan dia..aku dihargai.. terima kasih Dr. Tengku.... kerana..Dr... menghargai jasa kerja saya selama ini.....tetapi satu yang aku pegang hingga kini.... bukan anugerah menjadi ukuran........ ikhlas.... dan buat kerja ikut kemampuan dan daya usaha kita..tanpa perlu menjatuhkan orang lain adalah prinsip kerja yang aku lakukan selama ini....... kalau orang ingin jatuh atau aniaya aku... aku tahu..aku di bumi Allah yang maha adil dan pemuran....moga aku sentiasa dilindungi dari hasad dengki manusia........
Dan aku bersyukur...walaupun aku susah dahulunya..kini kesabaran aku melalui liku kehidupan telah membuahkan hasilnya......... tahun ini..tahun gemilang buat diriku..... tak lama lagi dapat tinggal di rumah baru...... dapat anugerah khidmat cemerlang...... lulus dalam peperiksaan PTK 1 tahap IV...... naik gaji tuh!..... kereta dah abis bayar...... boleh shoping moping...he..he.......
Dan hasil dapat duit cemerlang... aku lekatkan dengan kamera digital canon.... dan kasut baru.....serta baju baru.....nak tenguk......meh la......
Ni baju aku naik pentas..berkolipan!!!!!!






Ni kasut SEMBONIA yang aku suka.... dulu masa baru masuk kerja..dan baru kawin..ni ler kasut aku... cuma bezanya...sikit jer

Emmm..dah ader kamera ni..tak ler..aku selalu bermintak sedekah nak meminjam ngan orang yang tak sudi bagi pinjam............. tak aperlah...kedekut dia..... menjadikan aku lebih bersemangat nak dapat hak sendiri...mekacih..kalau DIA tak kedekut agaknya..belum tentu aku milik kamera sendiri...dan kalau tak dapat duit cemerlang..pun belum tentu aku beli...he..he..he..1!!!!!!!!!
Mak juga pada hari itu dapat Anugerah JASA PUTRA..kerna telah berpencen..dan bos aku Encik Latif Anwar...dapat Anugerah JASA PUTRA...kerana setia berkhidmat ngan UPM lebih 20 tahun...aku dalam 5 tahun ni tentu dapat kut........kalau panjang umur.... insyallah...kalau dah mati..dapat jugak..Anugerah JASAMU DIKENANG!!!!!!!!!! ya betul.....

No comments: