DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Saturday, September 2, 2006

MESIN BASUH




Hujung Ogos lepas mesin basuh aku dah tak berpusing untuk mengering..nak hantar repair kena..hampir RM 300......adus..dah ler selalu hujan... alamatnya..berlonggok ler kain aku kat jemuran bawah atap...Pantang aku kain berlonggok ni...his tak suka ler..nampak semak..... So aku kecek ngan abang nak beli mesin basuh baru.... kalau yang kecik 7 kg ni satu hari 3-4 kali sehari aku mesin kain....alamatnya aku kena beli saiz besau ni...Mesin tu banyak kenangan nya...tu mesin aku yang ke dua...sehari Tongkol dilahirkan..abang beli baru sebab mesin lama 9kg yang aku gunakan sejak kawin hingga ari tu..motornya rosak..dari repair banyak duit..terus beli baru.....
So..jalan-jalan ke JUSCO..aku terpandang ler...benda yang menarik perhatian ku...13 kg kau!!!!!.. selimut TOTO pun boleh muat..ngalah kedai dobi ni.... harganya RM 1,799.00.... tolak diskaun..jadi RM 1,700.00.... jadik!!!!... dua hari lepas tu sampai kat rumah mak..sebab aku kerja.... berpoloh gak ler nak ngangkat bawak balik rumah....... tapi memang BERBALOI.... satu hari sekali mesin jer.... TOTO Tongkol pun dah bau wangi......he..he...... nak tumpang mai ler....!!!!!

No comments: