DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Sunday, February 7, 2010

6 FEBRUARI 2010






*I awake all filled with you... YOUR image allow my seases no rest............*


Jumaat.. 5 Februari 2010..


Aku tidur rumah mak... esok anak2 semua sekolah.... petang dalam kul 3.00 pi kenduri rumah Busu Minah.. ana kawin kali yang ke tiga.. moga bahagia dan panjang jodohnyer kali ini... Aku dan mak tidak pergi menolong pun... sebab bukannya apa... kenduri di rumah kami... anak2nya tiadapun yang datang menolong.. so fare la kan...ha..ha... sesi membalas pulak!!! Adik2 aku yang lain tak datang.. Liza tak balik sebab minggu lepas baru balik... Noni ke Johor dan Mira ada kerja kat Seremban.. abah gi panjat gunung dengan geng2 dier....


Jumaat tu aku sempat mengepos baju melayu yang dah ku ambil dari kedai semalam petang. Aku harap muat dan sesuai dengan dia. Pagi Sabtu tu aku ke kedai Uncle Sam di Seri Serdang.. order dua buah almari baju untuk anak2 aku....


Petang Sabtu selepas amik Angah... terus balik ke rumah.. Disimpang masjid... nak naik bukit tu... kereta perdana depan aku mengundur secara tiba2.. dan aku terpaksa mengundur... kereta myv.. belakang aku rapat sangat.. apa lagi.. terus ku langgar .... rupanyaer cikgu Shafinaz.. cikgu sekolah Izzaty.... kopak la duit aku bulan ni..... bonet depan dia cam terjongket sikit.. lampu depan cam renggang... kereta akunasib baik tak ada apa2..... Tak apa lah apa nak buat..... Terus bagi no. telefon... dan suruh dia call aku nanti....


Terus singgah kedai kereta Mazuan.. tukar minyak hitam dan ketatkan belt air cond... padan la asik bunyi semacam........ rupanya... belt tu longgar....... Lepas tu Uncle Sam call.. kata dah sampai nak turun barang2...


Malam tu pergi rumah Muni Othman... ada buat kenduri kesyukuran..... ramai jugak jemputan. Menunya Nasi Briani Muar.


Hari minggu di sebelah malam... Si Zainal Indon datang.. ukur bawah tangga.. untuk aku buat kabinet... kira ok la harganya... insyallah raya cina nanti dia buat....

No comments: