DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Tuesday, July 4, 2006

PERGINYA HJ TALIB

Boring sungguh hari ini....cuaca pulak mendung dari pagi.... ofis pulak sepi..masa lama sungguh berlalu.... 11.00 lebih aku gi bank settle apa yang patut..terus beli lauk untuk makan tengahari..sampai rumah mak..mak beritahu Hj. Talib telah meninggal dunia.... innalillah.......rupanya sakit dalam ususnya melarat menjadi kanser...

Sampai sudah masanya..dari menanggung derita dengan pelbagai jenis penyakit.... sampai terpaksa di bawa pulang dan hidup dengan tong oksigen...... Beliau merupakan kawan karib abah...... dan mesra dengan kami adik beradik....... Tak kala Pak Long mengimamkan sembahyang jenazah..air mata ku laju mengalir tanpa henti.. mengenangkan sebaknya Pak Long mengimamkan kawan karib yang sentiasa memeriahkan suasana masjid upm...... hingga jenazah masuk ke dalam van........ ku bayangkan pula abah yang sedang sibuk mengangkat keranda itu..sedang berada di dalam keranda...... Ya Allah aku berdoa..waktu tu..kuatkan lah imanku....... mampukah aku mengadap dugaan itu...aku tak tau..dan aku tiada janji atau jawapan untuk itu...kerana aku sendiri tak pasti.............Alfatihah untuk Hj. Talib......
Kini kawan kuliah subuh abah makin kurang..yang tinggal Hj. Mat Noor, Hj. Talib, Cikgu Nordin, Pak Long dan abah....

No comments: