DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Thursday, February 22, 2007

PERGINYA ANAK-ANAK SAHABAT LAMA











Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Hari ini 22/2/07 aku terima berita sedih......... Anak kak Zahala..guru di Matrikulasi dulu....meninggal disebab sakit barah otak.. selepas hampir 10 tahun menanggung derita......dari dia darjah 3 lagi.... Aku pergi ziarah arwah sebelum dibawa ke masjid UPM... di kebumi selepas zhohor...... ramai kengkawan matriks yang hadir...kak Minah, En. OT, Din, Sha isteri En. OT, Kak Liza, Kak Ijat, Kak Yong, Faizah, Fifah, Kak Iza Dura, dan ramai lagi..guru matematik. Rasanya lebih separuh staf lama Matrikulasi yang hadir...... seronok giler jumpa kengkawan lama... terasa lagi macam Matriks tu wujud jer..... 8 tahun aku di sana.... dari start pegang jawatan typist.... dari bujang hingga dah kawin dan beranak tiga di sana.... Matriks di tutup kerana KPM ambil alih....

Aku tenguk tabah sungguh Kak Zahala dengan pemergian Zarfan....... lama sudah dia derita..... moga dia bahagia di SANA.... Alfatihah.....Amin.......
Dan setiap kali aku lihat jenazah.... aku ingat tentang diri ku..... Buat apa takut dengan orang mati..dia tak dapat aniaya kita.... Kita kena takut dan berhati-hati dengan orang yang hidup expesiali..... yang lembut cakapnya.......he..he....selalunya orang cam gitu HIPOKRIT..... tapi selama mana..lelama tembelangnya pecah jugak.........
Dua minggu sebelumnya.. 2/2/07 aku terima berita anak Ikram staf IBS...meninggal.... anaknya..anak istimewa.......Moga rohnya dicucuri rahmat... Umurnya dalam 2 tahun lebih.....
TAPI jujur aku kata disini........ Aku tak sekuat untuk menerima KEHILANGAN ORANG TERSAYANG.... mak ..abah...suami..anak-anak...... tapi itu yang aku harus hadapi jua nanti.... YA ALLAH...... hanya DIA yang maha mengetahui hati ini......

No comments: