DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Monday, February 26, 2007

PERMINTAAN ANAK

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....


Malam tadi aku dapat dua surat dari sekolah...anak-anak
1. Surat dari guru kelas angah..ada rombongan ke Kuala Lumpur..cuti sekolah nanti... bayaran sebanyak RM 40 .... okay lah..... aku dan ayahnya izinkan.... biarlah dia nak berjalan bersama kengkawan..lagipun dekat dan balik hari.... tak ler membimbangkan.
2. Surat dari cikgu Along.. rombongan ke Langkawi... dari Rabu hingga Ahad.... selepas hari terakhir peperiksaan UPSR...... Bulan September nanti.....Bayaran RM 180 tidak termasuk makan....Aku berat hati nak beri kebenaran sebab ..satu jauh..satu risau..satu tak biasa... satu..entahlah seribu satu lagi yang tak tertulis kat sini.....
Di akhir cerita ..tiada keputusan dari aku... Dan malam tadi Along ke kelas tusyen dengan moddyyyyyyyyyyy.... Rupanya atas motor....sepanjang ke kelas tusyen... Ayah dah bagi pengharapan... semua ayah support.... janji belajar betul-betul dan score UPSR paling best buat ayah..... Dan aku tak tau hal ni... sampailah pagi tadi..... Dan bagi nak pujuk ati bini dia ni dah miong..... Si Ayah kata aper.... "Ala Yang...... apa nak risau...kita konvoi ler bas rombongan tu...kita ikut dari belakang......Janji anak kita depan mata kan.....".... Yer ke bang...... eeeeiiiii bestnyer.......Hilan­g miong aku!!!!!

No comments: