DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Tuesday, May 8, 2007

BERPINDAH LAGI


Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....



Ini meja kerja aku... dari pintu masuk... no 3 ..belakang sekali.... syok duk belakang ni..kita tau orang depan kita buat apa..kalau nak jadi bizibodi ler.... Aku?.... takat ni tak ada masa senggang lagi..... tengah banyak belajar....supaya cepat pandai dan naik pangkat lagi..he..he..he...




Tepi tingkap ada cermin.... boleh juga aku berkebun.... masa amik gambar ni..waktu baru 9.00 pagi...... hari ni sepanjang hari hujan... cuaca pun gelap ajer...



Hari ini JUMAAT 4 Mei 2007.... aku berpindah ke ITMA secara rasminya........ alhamdulillah aku rasa... hati ini cukup sejuk dan gembira.... walaupun aku terpaksa buat kerja-kerja kewangan..kerja yang tak pernah aku buat sepanjang perkhidmatan 17 tahun di sini... dan ini merupakan tempat bertugas aku yang ke lima.. sebelum ni staf kontrak di Pejabat Ladang.... kini TPU...selama 2 tahun.. kemudian dapat tetap di Matrikulasi sebagai typist.. selama 8 tahun... dan Matrikulasi diambilalih kerajaan..dan ditutup..so berpindah ke IBS..duk sana selama 3 tahun...naik jawatan kerani..terus ke IG..4 tahun..dan kini di sini pula.....


Ini hasil kerja yang ditinggalkan dek Wan Juki....yang sebelum ni tidak berfail... dan aku telah masukkan dalam fail ..kerja-kerja nya dari tahun 2003 lagi... dah 20 buah fail..masih tak cukup2 jugak!!!!!!... Sebelum ni dia longgok bawak meja.... dalam seminggu dua ni..mungkin tempat aku clear kut.... Aku sumbat dalam kotak dulu..supaya tak nampak semak!!!!

Baru 2 minggu di sini aku dah rasa keserasiannya.... dan aku dah mula paham dengan kerja-kerja kewangan ni..bukanlah susah sangat..janji kalau kita beri tumpuan dan tidak suka menangguhkan kerja pasti akan memudahkan semua urusan. Alhamdulillah setakat ni kerja-kerja aku 'o.k' saja oleh pihak Zon... syukran22222.... Thanks a lot buat CIK SAL yang banyak memberi tunjuk ajar buat aku yang buta kewangan ini........... Hati yang luka ini telah mula terubat............

Thanks Sal.... akak doakan moga Sal cepat dapat jodoh dengan orang yang baik2.... hanyal ALLAH saja yang dapat membalas segala budi baik Sal pada akak...... Kau tetap dihati.....

Aku berharap akan dapat kerjasama yang baik dari kawan-kawan di sini...dan alhamdulillah.... aku bukanlah orang senior..ramai lagi yang lebih senior di sini.. so senang banget ler......Susahlah bekerja dengan bebudak hingusan ni..banyak songeh dan suka cara hal orang..tak macet!!!!!




















So..kita tenguk ler..cam maner....nak puji lelebih kang..ader yang jeles lak....

No comments: