DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Thursday, May 24, 2007

SETTLE HAL RUMAH ABANG

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....

Hari ini aku cuti..bersama abang ke Maybank... untuk selesaikan baki pinjaman rumah melalui pengeluaran kwsp... so adalah untung sikit..sebab..rumah tu dalam proses jualan.. nanti adalah lebihan baki...dan bolehlah aku repair rumah baru lepas bayar hutang.....alhamdulillah.... seharian jugaklah.... mulanya tak boleh selesai sebab dokumen kurang lengkap... nasib baik aku merayu... sebab abang susah nak cuti.. so dapat jugaklah.. itupun puas ke cawangan sana sini dapatkan dokumen yang asal.. Nasib baik naik motor.. kalau naik kereta..tentu tak siap.... Dan selepas selesai.. kami ke Pantai Dalam untuk ke rumah mak mertua tanya samada mak sanggup tak menjaga anak-anak sepanjang aku ke Sabah nanti.... Selepas berhenti makan tengahari... kami ke sana.. alhamdulillah... mak sanggup.. lagipun budak cuti sekolah.. risau jugak aku..aku Kalau tak ada orang tua di rumah untuk melihat anak-anakku yang tengah nakal tu.. mak aku pulak bukannya tak sanggup... takut si kecil tu tak mau ke rumah mak kalau adik beradik lain ada dirumah..... takut bergaduh sesama sendiri..lebih baik ajak mak mertua ku ke rumah ku untuk selesaikan masalah tu.... So selesai 2 masalah serentak.... syukur.....

No comments: