DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Wednesday, October 3, 2007

KITA TEMPAYAN YANG RETAK

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....


Aku dapat satu email....Kisah tempayan yang retak.....

Ada seorang pengangkat air.. guna dua tempayan..satu retak... satu o.k...sepanjang perjalanan si retak cuma dapat bawa 1/2 tempayan air saja bila sampai ke rumah..... si Tak Retak jadi sombong.... tapi sepanjang laluan si retak..ada pokok bunga segar yang tumbuh dan menjadi hiasan d sepanjang jalan dan di petik..lalu dihias di atas meja tuan rumah..... Si retak sedih kerana terasa kekurangan diri...
Kata si Pengangkat Air...." Setiap diri kita ada kekurangan... namun jika kita mahu dan berusaha tuhan akan menggunakan kekurangan kita untuk menghiasNya di mata tuhan yang bijaksana... Tiada yang terbuang percuma! Jangan takut pada kekurangan diri... Kenalilah kelemahan diri dan kita dapat menjadi sarana keindahan tuhan... Ketahuilah di dalam kelemahan kita... kita menemukan kekuatan kita!!!!!"

No comments: