DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Sunday, October 7, 2007

PENGARAH KEHILANGAN IBU TERCINTA

Jika sayangkan sesuatu atau seseorang..... segala-gala yang lain kita ketepikan.....


Hari ini 4 September Pengarah kami kehilangan ibu tercinta.. kerana sakit tua..umur ibunya hampir 80 tahun... alfatihah... moga rohnya dicucuri rahmat.....Mengingat­ tentang mati..... aku takut kehilangan..... mampukah aku menghadapi pemergian insan-insan yang aku sayang di muka bumi ini..ya ALLAH.. tabahkan hati ini........!!!!!!

Belum menghadapi kematian insan tersayang.... Aku baru saja mendengar Abah akan menunaikan Umrah bulan puasa nanti dan berhariraya di Mekah.... hati ini begitu hiba dan sayu...... mengenangkan saat pagi raya.. selepas sembahyang raya..abah akan mengetuai kami sekeluarga bertakbir raya dirumah...... dengan penuh linangan air mata mengingati insan yang telah pergi dulu dari kami....... Tapi saat itu...tahun ini mesti tiada...... Kami sekeluarga tak tau macam mana.......tentu sayu dan pilu saat itu..dengan Along sekeluarga yang tak dapat balik beraya kerana akan balik bila cuti panjang bulan disember nanti...... sedihnya......!!!!!!­!

No comments: