DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Saturday, January 16, 2010

BERITA 16 JANUARI 2010 (SABTU)

*I awake all filled with you... YOUR image allow my seases no rest............*

Hari ini 16 Jan 2010.. Sabtu... jam 10.00 pagi sedang ku sibuk mengajar adik membaca... ku terima sampul putih nipis dari posmen.... Surat yang ku tunggu dengan penuh debaran.... Isi kandungannya amat AKU mengerti....

Dan aku kini meniti hari untuk ke sana.....

Khamis dan Jumaat 21-22 Jan 2010 aku ada Kursus Membudayakan Integriti..... tapi surat itu mengatakan boleh pergi selepas 2 minggu dari tarikh surat......

Malangnya.... minggu hadapan.. 28-29 Jan 2010... semua cuti di tempat aku dibekukan kerana ada Audit APA.... macamana ni.... Aku perlu fikirkan sesuatu.... Masa semakin suntuk.....

Dalam pada kalut ini aku sudah membuat satu keputusan yang bakal menyelesaikan banyak perkara..... Biarpun benda itu akan memakan tahun untuk menghabiskannya tapi ia boleh mengembirakan hidup aku di kala ini.... Memberi ruang untuk aku bernafas dengan selega-lega pabila aku di timpa masalah......

Ku tahu Allah yang memberi jalan permudah di kala aku ditimpa kesusahan dan musibah... Aku tahu doa seorang AKU ini sentiasa dikabul olehNYA..... Aku tahu kebaikan aku selalu dibayar dengan cash....

YA ALLAH YA RAHMAN..YA RAHIM.....

Ku bermohon padaMU YA ALLAH.... permudahkan urusanku yang satu ini.... moga keputusan yang bakal ku terima nanti akan memberi rahmat buat DIA dan AKU serta anak-anak... AKU telah terlalu banyak ditimpa musibah...... KAU bahagiakan diriku ini dengan berita yang menyenangkan buat DIA dan AKU.....

Ku tahu KAU MAHA MENDENGAR... MAHA KASIH.... MAHA BELAS pada hambaMU ini.... Sesungguhnya... berita gembira itu nanti bakal membuat aku menjalani hidup dengan lebih tenang dan lebih tabah...... Ku tahu AKU bukan manusia yang kuat dan tabah menempuh dugaan demi dugaan..... Tapi AKU sebagai hambaMU yang kerdil lagi hina ini.. tetap berserah dengan apa saja keputusan.. samada berpihak pada DIA atau tidak................AMIN.....


I am happy with what I am.... Who I am... I don't care what other's think about me........ right NANA?.....

No comments: