DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Monday, May 29, 2006

A'FAMOSA RESORT, MELAKA





Hari ini aku berkursus di A'Famosa Resort...Kursus Protokol dan Etika..anjuran Persatuan Pegawai Tadbir.... Aku dipaksa pergi oleh En. Latif.. so pikir balik..bagus juga.... sepanjang bekerja hampir 16 tahun ni..tahun ni aku meriah dengan kursus...... dan bertuah badan...kebetulah Aniversary aku jatuh pada 27 Mei ni..yang ke 12 tahun tu..so aku bercadang bawak famili..dan En.Latif benarkan dan aku top-up lebihan bayaran tu....
Seronok sungguh dengan penceramah terkenal dari INTAN..Puan Rahimah Yeop.... dulu masa induksi pun dia pernah bagi ceramah ...... padat dan tepat isi kandungannya.... So abang layan anak-anak pi mandi manda dengan naik tram......
Hari Sabtu malam minggu..acara melawat bandar Melaka bersejarah dan makan malam di Umbai...... seronok kami anak beranak...... tak terabih makan..... Keesokan lepas check-out..aku bawak anak-anak ronda sekitar A'Famosa yang luas nak mampos..abang dan adik sempat naik 'kereta'...... wah ngalah mat rempit.... RM30 tu 3 x pusingan....... Tapi apa pun walau duit habis..tapi kami sekeluarga bergembira sakan...... dan aku sempat masuk ke Kedai cenderamata....mencari sesuatu untuk Sal dan Ida.... dan akibatnya...... kami dapat bergambar dengan binatang 'kesayangan kedai' tu sebab membeli dengan harga yang ditetapkan untuk mengambil gambar secara percuma..kalau tak RM25 sekeping tuh.....!!!!! Aku cakap kat ABANG..kalau sayang DIDE..Abang bergambar ngan ulaq tu..tanda hadiah paling berharga untuk anivasary kali nie..... bagai nak mampos menahan geli..apa tak nyer..sedangkan katak..tikus,,cicak kat rumah pun geli geleman..ni nak pegang benda tu..sayang bini punya pasal..ha..sampai tesentil lidah....!!!!!!!!!Eiiillembih..lebut..licin dan sejuk..katanya!!

Dan tak sangka...antara persembahan kumpulan...di antara 6 kumpulan...kumpulan kami 'AVAGANZA'..terpilih antara kumpulan terbaik........!!!!!

No comments: