DIDEKITE

AKU seorang insan.. seperti juga orang lain yang ingin menjadi seperti pepatah orang tua-tua dahulu kala.."Kalau tidak boleh menjadi garam yang memasinkan ikan..... JANGAN pula menjadi lalat yang membusukkan ikan.."



Search This Blog

Monday, May 22, 2006

MAS IDAYU AHMAD JOHARI DALAM KENANGAN 1969 - 2006

Hari ini sungguh sedih .......... balik dari kerja..aku terkejar ke rumah mak..sebab nak pinjam tepon..sebab masa balik tadi Ben call ada pesanan untuk Chai....pas tu aku lupa nak sampaikan.... tu yang call Chai dari rumah tu..pas tu abah dah nak keluar ke masjid..dia bagi tau..kawan sekolah aku mati accident... keluar paper..aku pun terus cari paper..rupanya Mas Idayu Amat Johari..kawan sekolah rendah dulu.... dalam gambar rupa tak berubah tapi gempal nampaknya gambar arwah..dia guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Mustaffa Pasir Panjang di Sabak Bernam...... dia dari Shah Alam balik berkursus...kereta kancilnya terbabas ke kanan jalan melanggar lori muatan sayur dan keretanya berpusing terus melanggar pulak kereta Honda Odyssey yang berada belakang lori sayur...

Keretanya remuk teruk..dan dia cedera parah di kepala dan patah lengan kiri... terus dikejarkan ke Hospitak Tanjong Karang tetapi meninggal dunia dalam perjalanan....Arwah meninggalkan seorang suami..guru Hamam Khalid..dan empat orang anak..Ilham Johari ,11, Epa Amira, 9, Ezaz Izni, 7 dan Ezati Alin,4. Jenazah dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Parit 9, Pasir Panjang kira-kira jam 10.00 malam tadi.... Ini bermakna kejadian tersebut berlaku Ahad jam 4.00 petang pada 21 Mei 2006......... seminggu sebelum Annevesarry aku yang ke 12 tahun......
Teringat aku..habis sekolah dia sambung belajar di UPM..dok pulak Kolej Ketiga... sekarang Tun Dr. Ismail... pas tu bercinta ngan suami dia kat kolej tuh... suami dia suka makan kicap..so orang gelar Kicap Masin.. aku tau sebab mak aku kerja kat situ sebagai tukang masak.... dan aku masa tu dah kerja kat Matrikulasi...... Dan aku xerox bebanyak keratan paper tu..dan sebar kat kengkawan yang lain..ramai yang tak tau citer ni rupanya.....ALFATIHAH..........

No comments: